the_title فنر میلگرد در رفت !

فنر میلگرد در رفت !

فنر میلگرد در رفت

دیروز چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۸۹ هزار تن میلگرد در بورس کالا عرضه شد که حدود ۷۳ هزار تن آن به فروش رسید. در حالی این هفته ۸۲ درصد میلگردهای عرضه شده در بورس مشتری داشت که هفته‌ی گذشته ۶۷ درصد میلگردهای عرضه شده توسط نوردکاران بر روی دستشان باد کرده بود و تنها ۴۵ هزار تن از میلگردهای بورسی به فروش رسیده بود. کاهش عرضه و افزایش شدید تقاضای میلگرد باعث شد قیمت میلگرد در مجموع حدود ۷۰۰ تومان افزایش یابد.

قیمت میلگرد بالا رفت

رشد ۶۲ درصدی تقاضای میلگرد در بورس کالا و همینطور کاهش ۴۵ درصدی عرضه‌ی میلگرد در بورس باعث شد تا قیمت میلگرد حدود ۵.۳ درصد افزایش یابد که رشد قیمت قابل توجهی به حساب می‌آید آن هم در شرایطی که بازار آهن و قیمت آهن آلات در رکودی عمیق فرو رفته بود. هفته‌ی گذشته بیش از ۹۲ هزار تن مازاد عرضه میلگرد در بورس وجود داشت که این مقدار دیروز به حدود ۱۶ هزار تن رسید.

رقابت در میان خریداران میلگرد دیروز بسیار شدید بود و تنها در سه مورد از عرضه‌هایی که مشتری وجود داشت قیمت معاملات از جمله قیمت تیرچه بلوک و یونولیت سقفی با قیمت‌های پایه برابر بود. میلگرد راد همدان با ۱۴ درصد، میلگرد تیکمه داش با ۱۱.۳ درصد، میلگرد آذر فولاد با ۹.۷ درصد، میلگرد آذربایجان با ۹.۴ درصد و میلگرد آریا ذوب با ۹ درصد رقابت قیمتی به ترتیب محبوب‌ترین و پرطرفدارترین میلگردها در معاملات روز گذشته‌ی بورس بودند.

به طور متوسط در ۲۵ عرضه‌ی بورسی میلگرد در روز گذشته بیش از ۵.۴ درصد رقابت ایجاد شد و همین مسئله قیمت میلگرد را به شدت بالا برد. با این اوضاع پیش‌بینی می‌شود قیمت میلگرد در بازار طی هفته‌ی آینده نیز به سیر صعودی خود که هفته‌ی گذشته آغاز کرده است ادامه دهد.

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی